Skip to main content
Uutiset

Pikkuli-hahmo pyrähtää vaatteisiin ja matkalaukkuihin

By 5.1.201727 syyskuun, 2024No Comments

Pikku Kakkosesta sekä monista mobiilipeleistä tuttu Pikkuli-hahmo on  ilmestynyt vaatteisiin ja solminut tuotteita koskevan yhteistyösopimuksen Agentur Arne & Mirja  Holmberg Oy:n kanssa. Tuotteistusyhteistyöstä ovat kiinnostuneet myös lisensointiyritykset niin Euroopasta kuin Aasiastakin. 

Promokuva, jossa Pikkuli-hahmo pyrähtää laukkuihin ja vaatteisiinPikkulin maailma soveltuu hyvin tuotteistukseen

Pikkuli-animaatiosarjan hahmot, värit ja visuaalinen tyyli ovat alusta asti herättäneet mielenkiintoa. ”Kun kannoin mukanani tv-sarjaa esittelevää Pikkuli-pehmoa maailmalla tv-marketeissa, ihmiset tulivat kyselemään, mistä Pikkuli-pehmoja voi ostaa”, kertoo sarjan tuottaja Metsämarja Aittokoski.  Jo Pikkuli-animaatiosarjan tuotannon aikana ryhdyttiin etsimään mahdollisia tuotteistusyhteistyökumppaneita ja sarjan pääsuunnittelijat Sanni Lahtinen ja Heta Jokinen tekivät ensimmäisiä suunnittelu- ja kuosikokeiluja keväällä 2015.

Pienelle Pikkulille kokenut ja monipuolinen kumppani

Vuoden 2016 aikana Pikkulin tuotteistusneuvottelut etenivät suomalaisen pitkän linjan toimijan Agentur Arne & Mirja Holmberg Oy:n kanssa. Yli 20 vuotta sitten perustettu Holmberg on keskittynyt vaatteiden, kosmetiikan ja kenkien mallistosuunnitteluun ja maahantuontiin. Holmbergin muita brändejä ovat mm. Coca Cola, Jutta Sport & Casual, Pierre Cavallo, Janina F.  Holmberg on Pikkuli-brändin päätuotteistuskumppani, joka hallinnoi myös brändin kansainvälistä laajentumista.

Iloinen Pikkuli lasten vaatteissa ja matkalaukuissa

Pikkulin ja Holmbergin yhteistyön ensimmäinen konkreettinen tulos ovat Holmbergin sopimustehtailla tuotantonäytteinä teetetyt hurmaavat lasten vaatteet sekä kumisaappaat kolmivuotiaille tytöille ja pojille. Todella suurta ihastusta ovat herättäneet myös matkalle kutsuvat Pikkuli-kuosiset matkalaukut. ”Mä haluun nää kotiin!” ilmoitti tuotekuvauksiin osallistunut 3-vuotias Mia. Parhaillaan Pikkuli-tuotteille etsitään sopivia jälleenmyyjiä.  Tavoitteena on lanseerata tuotteet kesän lopulla, juuri sopivasti päiväkotien ja koulujen aloituksen aikaan.